Advertisement
Menu
/ Sprawozdanie finansowe klubu za sezon 2022/23

Dobre wyniki finansowe drużyny kobiecej

Real Madryt systematycznie zwiększa budżet kobiecej drużyny, jednak robi to w zrównoważony sposób, przez co strata jest stosunkowo niewielka, biorąc pod uwagę cały budżet Realu Madryt.

Foto: Dobre wyniki finansowe drużyny kobiecej
Fot. Getty Images

Sezon 2022/23 był trzecim, w którym kobieca sekcja występowała pod nazwą Realu Madryt. Wcześniej był to CD Tacón. Królewskie ciągle czekają na pierwsze trofeum, a w minionym sezonie było bardzo blisko sukcesu. Udało się dotrzeć do finału Pucharu Królowej, jednak tam w derbowym starciu Atlético okazało się lepsze po serii rzutów karnych. W podstawowym czasie gry Real Madryt prowadził 2:0 aż do 88. minuty. W Lidze F Królewskie zajęły drugie miejsce ze stratą dziesięciu punktów do Barcelony, a w Lidze Mistrzów nie wyszły z grupy, uznając wyższość Chelsea i PSG. Do tego w Superpucharze przegrały w półfinale z Barceloną.

Sportowo miniony sezon mógł być lepszy, a jak wygląda sytuacja finansowa sekcji? Trzeba przyznać, że całkiem dobrze. Przychody wyniosły ponad 7,4 miliona euro i były w stanie niemal w zupełności pokryć koszty, które sięgnęły 8 milionów euro. Za największe przychody odpowiedzialny był marketing, który wygenerował 5,8 miliona. Socios i sprzedaż biletów przyniosły do kasy 700 tysięcy euro, a mecze towarzyskie i międzynarodowe rozgrywki przełożyły się na nieco ponad 900 tysięcy euro przychodu.

Wśród kosztów oczywiście największą część stanowiły pensje zawodniczek i wszystkich pracowników sekcji. Jest to wydatek prawie sięgający 5 milionów euro (4,97). Do tego należy dodać koszty operacyjne, które wyniosły 2,65 miliona, i koszty zaopatrzenia w wysokości 413 tysięcy euro. To wszystko pozwoliło zamknąć sezon ze stratą w wysokości 614 tysięcy euro.

Klub każdego roku stara się rozwijać drużynę kobiecą, sprowadzając do niej nowe zawodniczki. W sezonie 2021/22 koszt wynagrodzeń piłkarek wyniósł niecałe 2,5 miliona, podczas gdy w minionym sezonie wzrósł on do poziomu 4,7 miliona. Wszystko to z nadzieją zwiększania poziomu konkurencyjności, by móc zacząć nawiązywać rywalizację z Barceloną oraz zwiększać znaczenie kobiecego Realu Madryt w europejskich rozgrywkach.

Wyłącz AdBlocka, żeby zobaczyć pełną treść artykułu.

Reklamy są jedyną formą, jaka pozwala nam utrzymywać portal, płacić za serwery czy wykorzystywanie zdjęć, by codziennie dostarczyć Ci sporą porcję informacji o Realu Madryt. Dlatego prosimy Cię o wyłączenie AdBlocka, jeśli w pełni chcesz cieszyć się możliwościami nowej strony i korzystać z naszej pracy. Gracias!

Komentarze

Wyłącz AdBlocka, żeby brać udział w dyskusji.

Reklamy są jedyną formą, jaka pozwala nam utrzymywać portal, płacić za serwery czy wykorzystywanie zdjęć, by codziennie dostarczyć Ci sporą porcję informacji o Realu Madryt. Dlatego prosimy Cię o wyłączenie AdBlocka, jeśli w pełni chcesz cieszyć się możliwościami nowej strony i korzystać z naszej pracy. Gracias!