Umowa Realu z HP jest duża, ale warta mniej niż twierdzi AS
Królewscy otrzymają mniej pieniędzy, niż początkowo informowano, ale wciąż będzie to najwyższy tego typu kontrakt w Hiszpanii i prawdopodobnie jeden z najwyższych w Europie.
Fot. MARCA
Real Madryt zapowiedział dzisiaj podpisanie umowy sponsorskiej z firmą HP, której logo znajdzie się na rękawach koszulek. W hiszpańskich mediach pojawiły się różna informacje na temat tego, ile zarobią Królewscy. AS pokusił się o stwierdzenie, że klub mógłby zarobić nawet 70 milionów euro rocznie, ale doniesienia te nie są prawdziwe, o czym informowaliśmy już we wcześniejszym artykule. AS prawdopodobnie błędnie podał roczną kwotę, która może gwarantować 4-letnia umowa.
The Athletic donosi, że kontrakt z firmą technologiczną będzie długoterminowy, choć klub odmówił podania konkretnych szczegółów, mówiąc, że jutro opublikuje więcej informacji. The Athletic powołuje się na źródła bliskie klubowi samej transakcji, donosząc, że całkowita kwota umowy nie osiągnie 50 milionów euro. Źródła te miały oczywiście poprosić o zachowanie anonimowości w celu ochrony relacji.
Specjalista marketingu sportowego Łukasz Bączek, który znalazł się na liście 50 influencerów biznesowo-sportowych branżowego portalu Sportico, informuje natomiast, że umowa z HP zostanie podpisana na 3–5 lat, a Amerykanie będą płacić Królewskim rocznie 14–23 miliony euro, co jest najwyższą kwotą w La Lidze. Górny poziom za bycie sponsorem z logo na rękawku koszulki wynosi 23 miliony euro, co odpowiada wielkości kontraktów sponsorskich Manchesteru United (DXC Technology) i Manchesteru City (OKX). Umowa z HP jest więc warta znacznie mniej niż te, które Real ma z Adidasem (ok. 120 milionów euro rocznie) i Emirates (ok. 70 milionów euro rocznie).
Zamyka to drzwi do ewentualnej umowy sponsorskiej z rywalem HP, firmą Apple. We wrześniu The Athletic donosił, że Real był zainteresowany partnerstwem z firmą po wizycie jej dyrektora generalnego Tima Cooka w ich siedzibie w Valdebebas. Apple wyprodukowało również film dokumentalny o ostatnim triumfie Królewskich w Lidze Mistrzów. Klub miał też wcześniej umowę z Microsoftem na „cyfrową transformację” w latach 2014–2018.
Emirates podpisało umowę z Realem w 2011 roku, a dwa lata później zostało ich głównym sponsorem koszulkowym. W 2022 roku kontrakt został przedłużony do 2026 za kwotę 70 milionów euro rocznie. Renegocjowana umowa z Emirates pozwoliła klubowi na dodanie nowego sponsora. Do tej pory Emirates miały swego rodzaju wyłączność na kluczowe aktywa na koszulkach, zabraniając sprzedaży miejsca na rękawkach.
Adidas jest dostawcą strojów od 1998 roku, a umowa została przedłużona cztery lata temu do 2028 roku za kwotę 120 milionów euro rocznie. W umowach z Emirates i Adidasem zawarte są różne klauzule, co przy doliczeniu pieniędzy od HP łącznie może i tak dawać roczny przychód w wysokości 195–255 milionów euro.
Wyłącz AdBlocka, żeby zobaczyć pełną treść artykułu.
Reklamy są jedyną formą, jaka pozwala nam utrzymywać portal, płacić za serwery czy wykorzystywanie zdjęć, by codziennie dostarczyć Ci sporą porcję informacji o Realu Madryt. Dlatego prosimy Cię o wyłączenie AdBlocka, jeśli w pełni chcesz cieszyć się możliwościami nowej strony i korzystać z naszej pracy. Gracias!
Komentarze