Advertisement
Menu
/ abc.com

Endrick w kopalni złota, którą zarządza Jay-Z

Wciąż nieletni Brazylijczyk ma na swoim koncie dwie duże umowy komercyjne, a w ciągu jednego roku jego wartość wzrosła dziesięciokrotnie.

Foto: Endrick w kopalni złota, którą zarządza Jay-Z
Fot. Getty Images

Piłkarz, Brazylijczyk, zawodnik Realu Madryt i ma tylko 17 lat. Nie ma lepszego profilu na rynku dla wielu marek. Jeśli Endrick chce naznaczyć epokę, na polu komercyjnym właśnie rozpoczął karierę, która ma doprowadzić do tego, że zostanie ozłocony. Nie będąc jeszcze pełnoletnim, podpisał już dwie długoletnie umowy endorserskie, a wszystko pod parasolem Jaya-Z, jednego z najpotężniejszych raperów, producentów i przedsiębiorców na świecie, którego majątek szacuje się na 1,4 miliarda dolarów.

Jay-Z jest założycielem i właścicielem Roc Nation, odnoszącej sukcesy amerykańskiej firmy rozrywkowej, której lista klientów obejmuje gwiazdy muzyki, takie jak Alicia Keys, Rihanna i czy Miguel, ale także gwiazdy piłki nożnej, takie jak De Bruyne, Lukaku i Vinícius. Endrick dołączył do nich po podpisaniu w lipcu umowy o fuzji pomiędzy Roc Nation a TFM, agencją reprezentującą napastnika Palmeiras, a także samego Viníciusa. „Brazylia produkuje wiele talentów, a każda ekspansja biznesowa związana z piłką nożną musi traktować rynek brazylijski jako priorytet”, wyjaśnia Thiago Freitas, dyrektor generalny Roc Nation Brazil.

Aby uzupełnić komercyjną sieć Endricka, istnieje trzecia firma, która również zarządza jego wizerunkiem i sponsoringiem. Jest to Wolff Sports, stworzona i kierowana przez Fabio Wolffa, numer jeden w marketingu sportowym w Brazylii. Dzięki ugruntowanej reputacji Fabio współpracuje z napastnikiem od stycznia 2022 roku, co mógł też zrobić z  Viníciusemm. Gdy atakujący grał jeszcze we Flamengo, Wolff otrzymał ofertę, ale nie dostrzegł potencjału Viniego. Tego błędu nie popełnił w przypadku Endricka. „Naszym celem jest budowanie globalnego wizerunku jakości, a nie ilości naszych klientów”, wyjaśnia Wolff.

Endrick ma już soczyste długoterminowe umowy z dwiema wysoce rozpoznawalnymi i popularnymi firmami w Ameryce Łacińskiej, takimi jak Rei do Pitaco i Fútbol Fantasy. Jednak przed podpisaniem tej umowy, w sierpniu tego roku, Endrick związał swój wizerunek z Odonto Company, najbardziej prestiżową siecią dentystyczną w Brazylii. Trzyletnia umowa obejmuje różne kampanie komunikacyjne, działania komercyjne i udział w wydarzeniach związanych z marką. Ten sponsoring to nie przypadek.

Kiedy jego ojciec Douglas pracował jako sprzątacz w Palmeiras, cierpiał na problemy ze zdrowiem jamy ustnej i potrzebował protezy dentystycznej. Jailson, wówczas rezerwowy bramkarz w pierwszej drużynie, wziął na siebie zebranie pieniędzy od wszystkich swoich kolegów z drużyny, aby za nią zapłacić. „Chcemy nawiązać współpracę z maksymalnie ośmioma firmami, ale chcemy, by kojarzyły one Endrick z budowaniem prawdziwych historii. Nie chodzi tylko o stworzenie przepływu pieniędzy”.

Wolff i Roc Nation chcą, by Endrick poszedł w ślady Cristiano, Federera czy Nadala, skupiając się również na mediach społecznościowych. Strategia jest jasna. „To dzieciak, który zawsze wykazywał dojrzałość w zrozumieniu kroków w zakresie wizerunku, biznesu i social mediów. Bardzo rzadko spotyka się zawodników w jego wieku z taką wizją i zaangażowaniem”, mówi Wolff, ujawniając, że wartość Endricka wzrosła dziesięciokrotnie w ciągu ostatniego roku.

Zarówno Fabio, jak i Thiago Freitas zdają sobie sprawę z potęgi humanizacji elitarnego piłkarza w dzisiejszych czasach. Przeniesienie go w jak największym stopniu do prawdziwego świata, w którym może być blisko swoich fanów i obserwujących. Dlatego ich celem jest uczynienie z Endricka piłkarza dostępnego i otwartego. „Ludzie lubią widzieć, co dzieje się poza boiskiem. Dlatego staramy się opowiadać o rzeczach, których nie widać na boisku”, wyjaśnia Wolff. „Naszym zadaniem jest nie tylko monitorowanie kariery Endricka na stadionach i podczas treningów. Fani chcą wiedzieć o piłkarzach znacznie więcej niż tylko to, jak wyglądają od strony zawodowej”, mówi Freitas.

Wyłącz AdBlocka, żeby zobaczyć pełną treść artykułu.

Reklamy są jedyną formą, jaka pozwala nam utrzymywać portal, płacić za serwery czy wykorzystywanie zdjęć, by codziennie dostarczyć Ci sporą porcję informacji o Realu Madryt. Dlatego prosimy Cię o wyłączenie AdBlocka, jeśli w pełni chcesz cieszyć się możliwościami nowej strony i korzystać z naszej pracy. Gracias!

Komentarze

Wyłącz AdBlocka, żeby brać udział w dyskusji.

Reklamy są jedyną formą, jaka pozwala nam utrzymywać portal, płacić za serwery czy wykorzystywanie zdjęć, by codziennie dostarczyć Ci sporą porcję informacji o Realu Madryt. Dlatego prosimy Cię o wyłączenie AdBlocka, jeśli w pełni chcesz cieszyć się możliwościami nowej strony i korzystać z naszej pracy. Gracias!