Advertisement
Menu
/ marca.com

„Endrick? Pomyślałem, że nie popełnię takiego błędu jak z Viníciusem”

Fábio Wolff to założyciel agencji Wolff Sports, która zajmuje się wizerunkiem i ruchami marketingowymi Endricka, którym interesuje się Real Madryt. Przedstawiamy jego wypowiedzi dla dziennika MARCA.

Foto: „Endrick? Pomyślałem, że nie popełnię takiego błędu jak z Viníciusem”
Fot. Getty Images

– W Brazylii piłkarzy nie uważa się za „produkty”. W odróżnieniu od Europy, w naszym kraju to nie istnieje. Pracuje się bardzo źle w sprawie wizerunków sportowców. W Europie kiedy podpisujesz kontrakt reklamowy, to określony procent idzie do klubu. Real Madryt bardzo dobrze monetyzuje sportowców poza boiskiem. Kiedy zaczęliśmy pracować z Endrickiem, chcieliśmy zrozumieć mocne i słabe strony jego postaci. Strategia komercyjna w jego przypadku jest klarowna: musi zostać w ciągu 1-3 lat odnośnikiem telewizyjnym w Brazylii. Ten plan obejmuje piłkarza, jego rodzinę i jego agencję TFM.

– Kilka lat temu zadzwonił do mnie Frederico Pena, dyrektor generalny agencji TFM i zaprosił do współpracy z młodym piłkarzem Flamengo. Wtedy mieliśmy inne cele i skupienie, więc zdecydowaliśmy się w to nie wchodzić. Tamten piłkarz Flamengo nazywał się Vinícius Júnior. Endricka nie znałem. Fred Pena wysłał mi jego gola z połowy boiska i pomyślałem: „Nie popełnię takiego błędu jak z Viníciusem”. I zaczęliśmy współpracować od stycznia 2022 roku.

– W tym strategicznym planie, jaki realizujemy, skupiliśmy się na trzech karierach wielkich sportowców: Rafaela Nadala, Rogera Federera i Cristiano Ronaldo. Szukamy stworzenia historii między Endrickiem a markami, ale chcemy, żeby taka historia była organiczna. Musi to dobrze współgrać z esencją Endricka. Wiele firm interesuje się komercyjnie naszym klientem, także w Europie. Jeden światowy koncern chciał kontraktu na kilka miesięcy w związku z kampanią na mundial w Katarze, ale my szukamy porozumień na długi okres. Narzuciliśmy sobie ograniczenie maksymalnie 8 kontraktów sponsorskich plus umowa ze sponsorem technicznym.

– Jeśli nie widzimy organicznego związku Endricka z daną marką, to odmawiamy. Przykład to umowa z Odonto Company. Jego ojciec Douglas miał w domu wypadek i zaczął mieć problemy z zębami. Pracował w ośrodku Palmeiras i wtedy piłkarz zebrał środki wśród jego kolegów, by opłacić ojcu implanty. Kiedy poznaliśmy tę historię, nie mieliśmy żadnej wątpliwości i Endrick podpisał 3-letnią umowę.

– On nie ma granic. Nigdy nie widzieliśmy takiego wpływu marketingowego i mamy do opowiedzenia jego piękną historię. Od stycznia 2022 roku do dzisiaj jego wartość marketingowa wzrosła dziesięciokrotnie.

Wyłącz AdBlocka, żeby zobaczyć pełną treść artykułu.

Reklamy są jedyną formą, jaka pozwala nam utrzymywać portal, płacić za serwery czy wykorzystywanie zdjęć, by codziennie dostarczyć Ci sporą porcję informacji o Realu Madryt. Dlatego prosimy Cię o wyłączenie AdBlocka, jeśli w pełni chcesz cieszyć się możliwościami nowej strony i korzystać z naszej pracy. Gracias!

Komentarze

Wyłącz AdBlocka, żeby brać udział w dyskusji.

Reklamy są jedyną formą, jaka pozwala nam utrzymywać portal, płacić za serwery czy wykorzystywanie zdjęć, by codziennie dostarczyć Ci sporą porcję informacji o Realu Madryt. Dlatego prosimy Cię o wyłączenie AdBlocka, jeśli w pełni chcesz cieszyć się możliwościami nowej strony i korzystać z naszej pracy. Gracias!