Advertisement
Menu
/ euroleague.net

Rośnie zainteresowanie Euroligą

Euroliga z roku na rok staje się bardziej atrakcyjna. Potwierdzają to badania oglądalności i popularności rozgrywek.

Foto: Rośnie zainteresowanie Euroligą
Fot. Getty Images

Poziom zainteresowania Euroligą stale rośnie i pandemia nie zmieniła tego trendu. Nielsen Sports przygotował raport dotyczący najlepszych koszykarskich rozgrywek w Europie. Wnioski mogą być bardzo pozytywne. Popularność Euroligi w ciągu ostatnich trzech lat wzrosła o 22%. Jeśli chodzi o poszczególne kraje, największe wzrosty zaliczyły Francja, Izrael, Niemcy oraz Włochy.

Wzrost popularności Euroligi w ostatnich 3 latach:
Ogółem: +22%
• Francja: +60%
• Izrael: +47%
• Niemcy: +44%
• Włochy: +36%

Widać to również po rosnącej liczbie widzów przed telewizorami. Pod tym względem imponujący wynik zaliczyły Niemcy. Porównując sezony 2018/19 i 2020/21 wzrost wyniósł aż 871%. Bardzo dobre wyniki osiągnęły również Włochy, Izrael, Hiszpania i Francja. Łączna oglądalność wzrosła o 75%. Jeśli chodzi o Final Four to turniej w Kolonii przyciągnął o 68% więcej widzów w porównaniu do 2019 roku, gdy rozgrywano go w Vitorii (w 2020 roku z powodu pandemii nie rozegrano turnieju finałowego).

Wzrost oglądalności telewizyjnej od sezonu 2018/19 do 2020/21:
Ogółem: +75%
• Niemcy: +871%
• Izrael: +227%
• Hiszpania: +195%
• Francja: +85%

Media społecznościowe to również ważna platforma dla fanów do obserwowania ulubionych drużyn i zawodników. Pod tym względem Euroliga też znacząco się poprawiła. Rozgrywki mają więcej obserwujących i, co za tym idzie, większe zasięgi.

Wzrost popularności w mediach społecznościowych w ostatnich 3 latach:
• Obserwujący: +15%
• Zaangażowanie: +70% (Final Four: +82%)
• Wyświetlenia: +46% (Final Four: +84%)
• Zasięg: +29%

W sezonie 2021/22 na trybuny w końcu wrócą kibice. Według raportów 73% fanów chce jak najszybciej móc obserwować ulubioną drużynę na żywo. Największe chęci do powrotu na hale mają kibice w Rosji oraz Turcji. W dalszej kolejności znajdują się Serbia i Hiszpania.

Chęć wśród kibiców do jak najszybszego powrotu na hale:
Ogółem: 73%
• Rosja: 85%
• Turcja: 81%
• Hiszpania: 79%
• Serbia: 79%

Wyłącz AdBlocka, żeby zobaczyć pełną treść artykułu.

Reklamy są jedyną formą, jaka pozwala nam utrzymywać portal, płacić za serwery czy wykorzystywanie zdjęć, by codziennie dostarczyć Ci sporą porcję informacji o Realu Madryt. Dlatego prosimy Cię o wyłączenie AdBlocka, jeśli w pełni chcesz cieszyć się możliwościami nowej strony i korzystać z naszej pracy. Gracias!

Komentarze

Wyłącz AdBlocka, żeby brać udział w dyskusji.

Reklamy są jedyną formą, jaka pozwala nam utrzymywać portal, płacić za serwery czy wykorzystywanie zdjęć, by codziennie dostarczyć Ci sporą porcję informacji o Realu Madryt. Dlatego prosimy Cię o wyłączenie AdBlocka, jeśli w pełni chcesz cieszyć się możliwościami nowej strony i korzystać z naszej pracy. Gracias!