Real króluje w mediach społecznościowych
Żaden inny klub nie może pochwalić się tak dużą liczbą obserwujących na Facebooku, Twitterze oraz Instagramie. Za Królewskimi znajduje się Barcelona, a reszta klubów jest daleko w tyle.
Fot. Getty Images
Real Madryt od lat jest liderem wielu rankingów, ale Królewscy mogą pochwalić się także tym, że mają największą liczbę obserwujących w social mediach na całym świecie. Z badania, jakie w listopadzie tego roku przeprowadziło Sporting Intelligence, wynika, że Los Blancos śledzą niemal 224 miliony użytkowników Facebooka, Twittera oraz Instagrama. Klub z Madrytu lideruje też w każdym z tych serwisów.
Na pierwszych dwóch miejscach znajdują się oczywiście Real Madryt i FC Barcelona, którą na tych trzech mediach społecznościowych obserwuje 213,6 miliona użytkowników. Katalończycy tracą do madrytczyków nieco ponad 10 milionów userów. Dominacja pierwszej dwójki jest przytłaczająca, ponieważ kolejne pozycje zajmują dwa kluby z Anglii – Manchester United (125,9 milionów) i Chelsea (81 milionów). Największa przewaga Królewskich i Blaugrany widoczna jest na Facebooku, gdzie oba kluby mają ponad 100 milionów śledzących, a nikt inny nie jest nawet w stanie zbliżyć się do tej liczby.
W pierwszej dziesiątce możemy znaleźć również Juventus, Bayern, PSG, Liverpool, Arsenal i Manchester City. Na całej liście znajdujemy niemal same piłkarskie kluby, a dopiero 11. miejsce zajmują Los Angeles Lakers, a 13. jest Golden State Warriors. Niespodziewanie w pierwsze trzydziestce znalazły się też cztery kluby z Indii. Nie są to jednak drużyny piłkarskie, a krykietowe, ponieważ tam ten sport jest najpopularniejszy.
Królewscy przewodzą rankingowi, a Florentino Pérez wciąż uważa, że w mediach społecznościowych i działaniach marketingowych jest spore pole do poprawy. Prezes chce, aby Real Madryt był rozpoznawalny w każdym zakątku globu. Dlatego postanowił poszerzyć grono osób, które odpowiadają w klubie za marketing i social media. Obecnie w obu tych sektorach pracuje od 150 do 200 osób.
Los Blancos mają też pomysł na monetyzowanie mediów społecznościowych i wykorzystanie tak dużej liczby obserwujących do celów zarobkowych. Królewscy chcą założyć własną stronę na Facebooku, którą posiada już też Barcelona. Jej subskrypcja ma kosztować 2,49 euro miesięcznie. Abonenci będą mieli możliwość dodania herbu klubu do swoich profili i otrzymają też dostęp do ekskluzywnych treści, a także będą mogli liczyć na różne promocje oraz dostęp do prywatnych grup dyskusyjnych. W tym celu Real chce zakładać też biura w Stanach Zjednoczonych i Azji.
RealMadryt.pl również jest obecny na Facebooku, Twitterze i Instagramie.
Ranking 30 klubów z całego świata, które mają najwięcej obserwujących w social mediach:
Wyłącz AdBlocka, żeby zobaczyć pełną treść artykułu.
Reklamy są jedyną formą, jaka pozwala nam utrzymywać portal, płacić za serwery czy wykorzystywanie zdjęć, by codziennie dostarczyć Ci sporą porcję informacji o Realu Madryt. Dlatego prosimy Cię o wyłączenie AdBlocka, jeśli w pełni chcesz cieszyć się możliwościami nowej strony i korzystać z naszej pracy. Gracias!
Komentarze