Advertisement
Menu
/ MARCA

Królewscy blisko umowy na sponsoring koszulki treningowej

Real Madryt domyka rozmowy z Turcją w sprawie sponsoringu i pojawienia się logo tego kraju na strojach treningowych. Będzie to pierwsza tego typu umowa w historii klubu.

Foto: Królewscy blisko umowy na sponsoring koszulki treningowej
Fot. własne

Królewscy kończą rozmowy z Turcją w sprawie promowania turystyki w tym kraju. Po raz pierwszy w historii klubu zawodnicy będą mieć dodatkowe logo na strojach treningowych, co przyniesie klubowi roczny przychód w wysokości około 12 milionów euro. Dotychczas z tytułu zamieszczenia logo sponsora na koszulkach meczowej i treningowej otrzymywano 70 milionów euro od Emirates, co przebija 62 miliony euro, jakie Manchester United dostaje z tego tytułu od Chevroleta czy 55 milionów euro, jakie Barcelona ma dzięki kontraktowi z Rakutenem.

Właśnie Katalończycy jako pierwsi w Hiszpanii podpisali umowę dotyczącą sponsoringu na koszulkach treningowych. Firma Beko płaci im z tego tytułu 19 milionów euro rocznie, ale pojawia się także na rękawkach trykotu meczowego. Pionierem w kwestii takiego kontraktu był Manchester United, który w 2011 roku podpisał takie porozumienie z DHL. Obecnie takim sponsorem Czerwonych Diabłów jest Aon, który za około 17 milionów euro rocznie ma swoją nazwę także w tytule ośrodka treningowego angielskiego klubu. Z kolei na przykład Liverpool w 2016 roku podpisał tego typu umowę z BetVictorem na kwotę 8 milionów euro rocznie.

MARCA podsumowuje, że ten ruch to część zmiany strategii marketingowej klubu, który w 2018 roku podpisał kontrakt z funduszem inwestycyjnym Providence na prowadzenie działań klubu w tym aspekcie. Królewscy zauważyli, że pomimo odnoszenia wielkich sukcesów sportowych ich biznesowy rozwój zaczął hamować, więc zaczęli szukać nowych rozwiązań także pod tym względem i zwrócili się o pomoc do organizacji zewnętrznej. Wśród zaproponowanych działań był właśnie sponsoring koszulki treningowej, w sprawie którego rozmawiano także z firmami z Chin, ale ostatecznie przyznano go Turkom.

Podstawą rozwoju finansowego Realu Madryt w najbliższych latach ma być oczywiście przebudowa Santiago Bernabéu, które w nowej formie po 2023 roku ma przynosić klubowi dodatkowo nawet 150 milionów euro rocznie. Poza tym dopięto już podpisanie nowego kontraktu z Adidasem, który ma płacić Królewskim od nowego roku 110-120 milionów euro za sezon. Do tej kwoty dojdą jeszcze zyski ze sprzedaży produktów w internetowej tiendzie klubu oraz sklepach fizycznych niemieckiej firmy.

Gazeta dodaje, że Królewscy przyglądają się także rozwiązaniom wspomnianym już w tym artykule i wykorzystywanym przez inne kluby, czyli pojawieniu się logo nowego sponsora na rękawkach koszulki meczowej czy wykorzystaniu sponsora w nazwie ośrodka treningowego w Valdebebas. Pole do rozwoju przyniesie także ekipa piłkarek, która zostanie włączona oficjalnie do Realu Madryt od 1 lipca. Poza tym klub przygląda się także rozwojowi współpracy z markami regionalnymi, gdzie wzorem pod tym względem są kluby Premier League.

Wyłącz AdBlocka, żeby zobaczyć pełną treść artykułu.

Reklamy są jedyną formą, jaka pozwala nam utrzymywać portal, płacić za serwery czy wykorzystywanie zdjęć, by codziennie dostarczyć Ci sporą porcję informacji o Realu Madryt. Dlatego prosimy Cię o wyłączenie AdBlocka, jeśli w pełni chcesz cieszyć się możliwościami nowej strony i korzystać z naszej pracy. Gracias!

Komentarze

Wyłącz AdBlocka, żeby brać udział w dyskusji.

Reklamy są jedyną formą, jaka pozwala nam utrzymywać portal, płacić za serwery czy wykorzystywanie zdjęć, by codziennie dostarczyć Ci sporą porcję informacji o Realu Madryt. Dlatego prosimy Cię o wyłączenie AdBlocka, jeśli w pełni chcesz cieszyć się możliwościami nowej strony i korzystać z naszej pracy. Gracias!