Advertisement
Menu
/ as.com, gazzetta.it

Marka Cristiano jest warta prawie 160 milionów euro

Portugalczyk ma ogromne znaczenie marketingowe

Real Madryt odnowił kontrakt z Cristiano Ronaldo, a poprzez to z całą machiną marketingową. La Gazzetta dello Sport analizowała markę portugalskiego piłkarza i wszystkie umowy, na których widnieje jego podpis. Imperium reklamowe CR7 dotyczy wielu różnych sektorów: mody, gier wideo, zegarków, restauracji, finansów, sprzętu elektronicznego… Włoski dziennik podaje, że marka Cristiano jest warta prawie 160 milionów euro.

Według ostatniego rankingu Forbesa, Trzykrotny zdobywca Złotej Piłki jest najlepiej opłacanym sportowcem na świecie. W 2016 roku Ronaldo zarobił 80 milionów euro. W 2015 roku Cristiano zajmował w zestawieniu Forbesa dziesiątą pozycję, ale od tamtej pory wyprzedził Lionela Messiego, LeBrona Jamesa czy Rogera Federera.

Jego ekonomiczne osiągnięcia wybiegają daleko poza świat sportu. Cristiano Ronaldo zajmuje czwarte miejsce w rankingu najlepiej opłacanych celebrytów. Wyprzedzają go tylko piosenkarka Taylor Swift, grupa muzyczna One Direction i pisarz James Patterson.

Popularność w serwisach społecznościowych:
Popularność Cristiano Ronaldo jest prawdziwym skarbem dla reklamodawców. Jego zasięg w serwisach społecznościowych jest porównywalny z najbardziej znanymi ludźmi na świecie, takimi jak Barack Obama, Kety Perry, Justin Bieber czy Rihanna. Na Twitterze Portugalczyk ma 47,9 miliona obserwujących, co daje mu trzynaste miejsce na świecie. Na Instagramie z kolei zdjęcia gwiazdy Królewskich ogląda ponad 81 milionów osób.

Te wyniki to jednak nic w porównaniu do Facebooka. Tutaj profil Cristiano polubiło 117 milionów użytkowników, czyli 25 milionów więcej niż zebrał Real Madryt. Tylko trzy profile należące do Facebooka osiągnęły lepsze wyniki. Włoski dziennik podaje, że Ronaldo, poprzez dodanie 59 postów na Facebooku, spowodował wzrost wartości Nike o 36 milionów euro w 2016 roku. Dla wszystkich swoich sponsorów CR7 wygenerował niemal 160 milionów. Trzeba przy tym wszystkim pamiętać, że Real Madryt posiada połowę praw do wizerunku piłkarza.

Marki, które reklamuje Cristiano:
• Nike – 24 miliony euro rocznie
• Castrol – 6 milionów
• KFC – 2 miliony
• Armani – milion euro rocznie do 2019 roku
• Tag Heuer
• Emirates
• Herbalife
• Soccerade
• Pokerstars
• Clear Shampoo
• Konami (Pro Evolution Soccer) – do 2018 roku
• Toyota
• Samsung
• Banco Espirito Santo
• Mobily – milion euro za jeden spot reklamowy
• Active

Wyłącz AdBlocka, żeby zobaczyć pełną treść artykułu.

Reklamy są jedyną formą, jaka pozwala nam utrzymywać portal, płacić za serwery czy wykorzystywanie zdjęć, by codziennie dostarczyć Ci sporą porcję informacji o Realu Madryt. Dlatego prosimy Cię o wyłączenie AdBlocka, jeśli w pełni chcesz cieszyć się możliwościami nowej strony i korzystać z naszej pracy. Gracias!

Komentarze

Wyłącz AdBlocka, żeby brać udział w dyskusji.

Reklamy są jedyną formą, jaka pozwala nam utrzymywać portal, płacić za serwery czy wykorzystywanie zdjęć, by codziennie dostarczyć Ci sporą porcję informacji o Realu Madryt. Dlatego prosimy Cię o wyłączenie AdBlocka, jeśli w pełni chcesz cieszyć się możliwościami nowej strony i korzystać z naszej pracy. Gracias!