„Endrick nie chce nikogo kopiować, chce być sobą”
Fábio Wolff, uważany za jednego z najlepszych specjalistów w zakresie budowania wizerunku sportowców, udzielił wywiadu dziennikowi MARCA, w którym mówił kreowaniu image'u Endricka, z którym współpracuje od ponad dwóch lat.
Endrick (fot. Getty Images)
– Pracuję z Endrickiem od stycznia 2022 roku. Od początku wiedzieliśmy, co chcemy robić. Widzieliśmy potencjał, talent sportowy na stworzenie i wdrożenie strategicznego planu budowy wizerunku wokół niego. Celem było i dalej jest to, by był wielki zarówno na boisku, jak i poza nim, w stylu Rogera Federera i Rafy Nadala.
– Jak buduje się image 15-latka? Trzeba było stworzyć wizerunek, dobry wizerunek. W Brazylii nie było przykładu, na którym można było się wzorować, dlatego szukaliśmy poza nią i zobaczyliśmy, co zrobili Nadal i Federer. To dwa przykłady, jednak trzeba było stworzyć markę dla piłkarza i dlatego ważne było, by wybrać mądrze. Nadal zrobił to z Telefónicą, a Federer z Lindtem. To świetne marki, które stworzyły przestrzeń do perfekcyjnej jedności. To długa współpraca, która pomaga tworzyć wartości, dziedzictwo.
– Wybuch talentu Endricka przyciągnął sponsorów? To pojedyncze kampanie. Samochód, perfumy, szampon… Szukamy pewnej marki, kampanii na trzy lata, czegoś, co funkcjonuje i tworzy wizerunek dla piłkarza młodszego, dlatego mamy przygotowaną piłkarską strategię. Od 2022 roku przyszło do nas ponad 20 firm, chcących współpracować z Endrickiem w pojedynczych kampaniach, takich jak mistrzostwa świata, jednak szukaliśmy odpowiedniej przestrzeni wśród uznanych marek.
– Transfer do Realu Madryt? Kiedy pojawiła się ta informacja, to historia zupełnie się zmieniła. Doszło też powołanie do reprezentacji. On tworzy historię, jednak trzeba iść krok po kroku. Real Madryt to najbardziej rozpoznawalny klub na świecie z milionami kibiców. Podczas grudniowej podróży Endricka do Madrytu nagrano film z wizyty w szatni, gdzie przywitał się ze swoimi przyszłymi kolegami. To jeden z filmów z największą liczbą wyświetleń w mediach społecznościowych klubu. Wpływ transferu do Realu Madryt był niewiarygodny.
– Wszystko jest ukierunkowane na to, czego chcą on i jego rodzina. Wszystko ma znaczenia i trzeba o to maksymalnie dbać. Dlatego w grę wchodzą nieliczne i wybrane marki.
– Idol Endricka? Jest nim Cristiano Ronaldo, zarówno na boisku, jak i poza nim. Obserwował i dalej dużo obserwuje CR7.
– Endrick ubrał się na pierwsze powołanie do reprezentacji tak samo jak Pelé? Jeśli chodzi o ubiór, to była sprawa jego i jego rodziny. On podziwia Pelégo, ale on nie chce nikogo kopiować, chce być sobą. Porównania są naturalne, to coś normalnego, ale on chce być Endrickiem i nad tym pracujemy.
Wyłącz AdBlocka, żeby zobaczyć pełną treść artykułu.
Reklamy są jedyną formą, jaka pozwala nam utrzymywać portal, płacić za serwery czy wykorzystywanie zdjęć, by codziennie dostarczyć Ci sporą porcję informacji o Realu Madryt. Dlatego prosimy Cię o wyłączenie AdBlocka, jeśli w pełni chcesz cieszyć się możliwościami nowej strony i korzystać z naszej pracy. Gracias!
Komentarze