Oficjalnie: Od 2026 roku Grand Prix F1 w Madrycie
Tor będzie przebiegał obok Valdebebas i obiektów treningowych Realu Madryt. Wedle podpisanej umowy Grand Prix Hiszpanii będzie odbywać się w Madrycie w latach 2026–2035.
Tor wyznaczony w okolicach Valdebebas i obiektów treningowych Realu Madryt. (fot. twitter.com)
To już oficjalne: Formuła 1 powróci do Madrytu w 2026 roku i wedle podpisanej umowy wyścigi mają odbywać się do 2035 roku. Plan toru, który będzie przebiegał przez stolicę Hiszpanii, również został oficjalnie zatwierdzony. Zostanie on zbudowany wokół centrum wystawienniczego IFEMA oraz Valdebebas i obiektów treningowych Realu Madryt.
Tor o długości 5,47 kilometra – z zastrzeżeniem homologacji FIA i ostatecznej specyfikacji projektu – będzie zawierał odcinki uliczne oraz nieuliczne, a także 20 zakrętów, z przewidywanym czasem okrążenia kwalifikacyjnego wynoszącym 1 minutę 32 sekundy. Jednym z klejnotów w koronie toru ma być zakręt, z którego widoczna będziemi panorama miasta, z czterema wieżami w tle. Układ został zaprojektowany przez firmę DOMO.
Przewiduje się, że tor będzie w stanie pomieścić ponad 110 000 kibiców dziennie na trybunach, w miejscach ogólnodostępnych i dla VIP-ów, a w pierwszej połowie umowy planowane jest zwiększenie pojemności toru do 140 000 dziennie, co uczyni Madryt jednym z największych obiektów w kalendarzu F1. Tor zlokalizowany pięć minut od lotniska Barajas sprawi, że Grand Prix Hiszpanii stanie się jednym z najbardziej dostępnych wyścigów w kalendarzu F1.
Szacuje się, że 90% kibiców będzie w stanie dojechać do padoku środkami transportu publicznego, podczas gdy osoby zatrzymujące się w lokalnych kwaterach będą w odległości krótkiego spaceru od obiektu.
F1 zobowiązała się do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2030 roku, a IFEMA podziela wizję uczynienia Grand Prix Hiszpanii jednym z najbardziej zrównoważonych wydarzeń F1 w sezonie, znacznie zmniejszając emisję dwutlenku węgla w ciągu ostatnich pięciu lat i przechodząc w 100% na certyfikowaną energię odnawialną we wszystkich halach wystawowych, podczas gdy każda tymczasowa konstrukcja zbudowana na wyścig zostanie zbudowana z materiałów nadających się do recyklingu.
Oprócz samego Grand Prix, w centrum Madrytu będą znajdywać się atrakcje dla kibiców. Zaangażowane zostaną również lokalne firmy i szkoły, aby zapewnić całej społeczności korzyści z wydarzenia, które ma generować prognozowane 450 milionów euro dla gospodarki miasta rocznie.
Podczas dzisiejszej prezentacji i potwierdzenia wyścigu w Madrycie obecny na miejscu był Emilio Butragueño, a także takie osobistości związane z Madrytem, jak Gil Marín, Miguel Ángel Sánchez, Presa czy Ángel Torres.
Wyłącz AdBlocka, żeby zobaczyć pełną treść artykułu.
Reklamy są jedyną formą, jaka pozwala nam utrzymywać portal, płacić za serwery czy wykorzystywanie zdjęć, by codziennie dostarczyć Ci sporą porcję informacji o Realu Madryt. Dlatego prosimy Cię o wyłączenie AdBlocka, jeśli w pełni chcesz cieszyć się możliwościami nowej strony i korzystać z naszej pracy. Gracias!
Komentarze