Advertisement
Menu
/ twitter.com

Dzięki BMW Real zarobi jeszcze więcej

Koncern z Monachium zaproponował Królewskim lepsze warunki finansowe niż dotychczasowy sponsor klubu, Audi. Na mocy umowy z BMW klub zarobi więcej pieniędzy.

Foto: Dzięki BMW Real zarobi jeszcze więcej
Fot. własne

Dzisiaj faktem stało się to, o czym od kilkunastu dni informowały już hiszpańskie media. Real Madryt oficjalnie potwierdził zawarcie współpracy z BMW. Niemiecki koncern z siedzibą w Monachium zastępuje Audi, które przez ostatnich osiemnaście lat było sponsorem Królewskich. Głównym filarem współpracy między BMW a Realem ma być promowanie innowacyjnych projektów mających pozytywny wpływ na środowisko i społeczeństwo, ale też promowanie inicjatyw w zakresie przyszłej mobilności, zrównoważonego rozwoju i różnorodności

Współpraca między klubem sportowym a koncernem motoryzacyjnym kibicom zawsze kojarzy się z tym, jakie auta otrzymują zawodnicy. Fani zwracają uwagę na preferencje zawodników, którzy w ostatnich latach wybierają duże modele typu SUV. Jeśli w przypadku Audi możliwość wyboru elektrycznego modelu była opcją, teraz będzie to warunek sine qua non, który skłoni ich do postawienia na któryś z modeli iX1, iX3, i4, i7 lub iX.

Jedną z głównych korzyści, jakie BMW znajdzie w nowej umowie jest spodziewany sukces nowego stadionu. Real Madryt może zwiększyć swoje roczne obroty o około 300 milionów euro dzięki wykorzystaniu Santiago Bernabéu do wielu wydarzeń w ciągu roku. Wizerunek BMW ma być eksponowany na tych imprezach, ale też podczas spotkań Królewskich w La Lidze czy Lidze Mistrzów.

Klub może jednak liczyć nie tylko na samochody, jakie otrzymają piłkarze, piłkarki, koszykarze i sztaby szkoleniowe. Tego typu umowa wiąże się też z bezpośrednimi korzyściami finansowymi. Przez ostatnie lata Audi płaciło Królewskim 5 milionów euro rocznie. BMW zaoferowało z kolei madrytczykom więcej, co mogło być też głównym powodem zmiany sponsora. Bawarski koncern ma przelewać na konto Los Blancos około 7–7,5 miliona euro rocznie, informuje specjalista marketingu sportowego Łukasz Bączek, który znalazł się na liście 50 influencerów biznesowo-sportowych branżowego portalu Sportico.

Umowa z BMW to trzeci co do wysokości kontrakt sponsorski, jaki posiada Real Madryt. Więcej pieniędzy Królewscy otrzymują jedynie od Adidasa i Emirates. Niemieckie przedsiębiorstwo produkujące obuwie i odzież sportową płaci Los Blancos 110 milionów euro rocznie. Linie lotnicze z Dubaju w 2017 roku podpisały zaś z klubem umowę, na mocy której przez pięć sezonów miały zapłacić łącznie 261,5 miliona euro.

Ani Królewscy, ani BMW nie zdradzili, jak długo ma potrwać współpraca, ale tego typu umowy są z reguły zawierane na okres od 3 do 5 lat.

Wyłącz AdBlocka, żeby zobaczyć pełną treść artykułu.

Reklamy są jedyną formą, jaka pozwala nam utrzymywać portal, płacić za serwery czy wykorzystywanie zdjęć, by codziennie dostarczyć Ci sporą porcję informacji o Realu Madryt. Dlatego prosimy Cię o wyłączenie AdBlocka, jeśli w pełni chcesz cieszyć się możliwościami nowej strony i korzystać z naszej pracy. Gracias!

Komentarze

Wyłącz AdBlocka, żeby brać udział w dyskusji.

Reklamy są jedyną formą, jaka pozwala nam utrzymywać portal, płacić za serwery czy wykorzystywanie zdjęć, by codziennie dostarczyć Ci sporą porcję informacji o Realu Madryt. Dlatego prosimy Cię o wyłączenie AdBlocka, jeśli w pełni chcesz cieszyć się możliwościami nowej strony i korzystać z naszej pracy. Gracias!