Oficjalnie: La Liga będzie miała nowego głównego sponsora
Od sezonu 2023/24 Banco Santander, największy bank w Hiszpanii, nie będzie już głównym sponsorem rozgrywek. Zmianie ulegnie też ich nazwa.
Fot. własne
„LaLiga i Banco Santander ogłosiły za porozumieniem stron zakończenie obecnej umowy sponsorskiej, którą bank miał z rozgrywkami od sezonu 2016/2017. Zmiana, która będzie obowiązywać od sezonu 2023/2024, wynika ze wspólnej decyzji obu podmiotów o poszukiwaniu nowych form współpracy, zarówno wspólnej, jak i z podmiotami trzecimi. W związku z tym LaLiga w najbliższych tygodniach ogłosi nowe informacje, które będą miały wpływ na rozgrywki od sezonu 2023/24.
W ciągu tych sześciu sezonów współpracy między LaLiga a Banco Santander zbudowana została relacja, która wykracza poza zwykły oficjalny sponsoring rozgrywek. Między obiema firmami od lat panuje ścisła współpraca, a poziom zrozumienia i zgrania jest bardzo wysoki, co pozwoliło na promowanie wspólnych projektów tak udanych jak LaLiga Promises (turniej U-12) czy główny sponsoring rozgrywek LaLiga.
Jednym z najbardziej kultowych projektów tej współpracy jest bez wątpienia LaLiga Genuine Santander. Do tego stopnia, że Banco Santander, który był jednym z głównych motorów napędowych tej inicjatywy rozpoczętej w sezonie 2017/18, oraz LaLiga pracują wspólnie nad modelem dalszego sponsorowania tego konkursu, który sprawił, że LaLiga, wraz ze swoją Fundacją, jest pierwszą profesjonalną ligą piłkarską na świecie, która posiada zawody dla piłkarzy z niepełnosprawnością intelektualną.
Według słów prezesa LaLiga, Javiera Tebasa, «jesteśmy wdzięczni za zaufanie pokładane w LaLiga na przestrzeni lat i jesteśmy przekonani, że będziemy kontynuować współpracę w przyszłych projektach z Banco Santander dla wzrostu i promocji obu marek».
Antonio Simões, szef regionalny na Europę i dyrektor generalny Santander Spain, podkreślił: «Jesteśmy zachwyceni naszą współpracą z LaLiga na przestrzeni lat i jesteśmy zachęceni do zbadania innych dróg współpracy».
Oba podmioty nawiązały bliskie i korzystne relacje podczas sześciu sezonów, w których współpracowały ze sobą, tworząc wielkie osiągnięcia, które wykraczają poza obecność reklamową i które obejmowały strategiczne krajowe i międzynarodowe projekty rozwojowe, w środowiskach cyfrowych i na poziomie doświadczeń dla fanów piłki nożnej.
Warto podkreślić takie inicjatywy jak LaLiga Global Network, która pozwoliła LaLiga, we współpracy z Banco Santander i Universia, zrobić ostateczny krok w jej internacjonalizacji wraz z utworzeniem sieci delegatów LaLiga Global Network, która dziś liczy łącznie 44 specjalistów obecnych na 41 rynkach międzynarodowych.
Edukacja była kolejnym z filarów relacji między LaLiga a Banco Santander, który połączył siły z LaLiga ProPlayer, aby promować edukację uniwersytecką i tworzenie stypendiów sportowych w USA dla zawodników z niższych kategorii, a także stworzenie w 2021 roku programu szkoleniowego dla aktywnych profesjonalnych piłkarzy. Tym samym LaLiga Business School's Global Players Program był pierwszym tego typu programem wśród największych lig europejskich, z obecnością 30 zawodników w jego pierwszej edycji.
W zakresie rozrywki i rozwoju cyfrowego, Banco Santander wspierał eLaLiga, zawody eSportowe LaLiga, a także Santander Football Quiz, aplikację opracowaną wspólnie, aby bawić, testować i nagradzać fanów LaLiga Santander tydzień po tygodniu. Projekty te pozwalają bankowi i LaLiga połączyć się z szerszą społecznością i młodszą publicznością, które są kluczowe dla ich celów biznesowych.
Podobnie w okresie pandemii i pomimo tego, że rozgrywki piłkarskie musiały zostać zawieszone na pewien czas, LaLiga i Banco Santander połączyły siły, aby nadal bawić fanów i uruchomiły #LaLigaSantanderFest, festiwal internetowy, w którym pięćdziesięciu artystów i piłkarzy spotkało się, aby zebrać fundusze do walki z COVID-19. Świadomość społeczna obu podmiotów naznaczyła stowarzyszenie w ostatnich sezonach innymi projektami, takimi jak Hunger at 0, współpraca z Bankiem Żywności czy wkład ekonomiczny w krajowe i międzynarodowe projekty Fundacji LaLiga dla najbardziej pokrzywdzonych.
Sezon 2022/23 będzie zatem ostatnim sezonem współpracy w charakterze głównego sponsora rozgrywek, a oba podmioty wyraziły zobowiązanie do stawienia mu czoła z takim samym zaangażowaniem i predyspozycjami, aby jak najlepiej wykorzystać sponsoring i przyczynić się do osiągnięcia celów rozwojowych obu”, czytamy w oficjalnym komunikacie, który ukazał się na stronie internetowej La Ligi.
COPE oraz MARCA informują, że w sierpniu La Liga ogłosi nazwę nowego głównego sponsora, z którym podpisze 5-letnią umowę. W ciągu ostatnich lat przychody wzrosły z 50 do 155 milionów euro w ostatnim sezonie, a od sezonu 2023/24 mają wynosić 200 milionów euro. Dzięki nowemu sponsorowi mają też wzrosnąć przychody z tytułu praw telewizyjnych.
Wyłącz AdBlocka, żeby zobaczyć pełną treść artykułu.
Reklamy są jedyną formą, jaka pozwala nam utrzymywać portal, płacić za serwery czy wykorzystywanie zdjęć, by codziennie dostarczyć Ci sporą porcję informacji o Realu Madryt. Dlatego prosimy Cię o wyłączenie AdBlocka, jeśli w pełni chcesz cieszyć się możliwościami nowej strony i korzystać z naszej pracy. Gracias!
Komentarze