Telefónica nie przedłuży umowy sponsorskiej z Realem Madryt
Firma rezygnuje z wspierania Królewskich
Telefónica nie będzie dłużej sponsorem Realu Madryt. Firma telekomunikacyjna podjęła decyzję, że nie przedłuży umowy, którą miała podpisaną z Królewskimi. Tak samo postąpiła wobec Barcelony i reprezentacji Hiszpanii. Nie zamierza jednak całkowicie znikać ze sportu, ale jej władze uważają, że wystarczy im reklama poprzez ofertę telewizyjną, obejmującą między innymi mecze Ligi Mistrzów i La Ligi. Ponadto Telefónica będzie obecna w innych dyscyplinach. Dalej będzie wspierać kolarzy w Movistar Team oraz koszykarską drużynę Movistar Estudiantes. Zrezygnuje natomiast z dalszego sponsorowania Yamahy w MotoGP.
Real Madryt podpisał dwuletnią umowę z Telefónicą w marcu 2017 roku. Był to ważny kontrakt, ponieważ dostarczał klubowi, według różnych źródeł, od 15-25 milionów euro za sezon. Barcelona natomiast współpracę z tą firmą rozpoczęła w 2015 roku i z tego tytułu otrzymywała 13 milionów euro. Katalończycy prowadzili rozmowy w sprawie przedłużenia porozumienia, ale nie przyniosły one skutku.
Telefónica bardzo się angażowała w sponsoring w sporcie. W Hiszpanii tylko Coca-Cola i Bank Santander miały więcej podpisanych umów. Jednak nastąpiła zmiana polityki kilka miesięcy po tym, jak firma nabyła prawa telewizyjne do Ligi Mistrzów na lata 2018-2021. Do tego posiada licencję na transmitowanie La Ligi w okresie 2019-2022. Na tej podstawie Telefónica uważa, że nie potrzebuje przedłużania umowy z hiszpańskimi gigantami piłkarskimi.
Wyłącz AdBlocka, żeby zobaczyć pełną treść artykułu.
Reklamy są jedyną formą, jaka pozwala nam utrzymywać portal, płacić za serwery czy wykorzystywanie zdjęć, by codziennie dostarczyć Ci sporą porcję informacji o Realu Madryt. Dlatego prosimy Cię o wyłączenie AdBlocka, jeśli w pełni chcesz cieszyć się możliwościami nowej strony i korzystać z naszej pracy. Gracias!
Komentarze