Advertisement
Menu
/ twitter.com

345 tysięcy sprzedanych koszulek Jamesa

Transfer już się spłaca

Florentino Pérez powiedział kiedyś, że te najdroższe transfery zawsze okazują się później najtańszymi. W tym stwierdzeniu chodzi oczywiście przede wszystkim o marketing i przychody, jakie generują nowopozyskane wielkie gwiazdy. James Rodríguez został we wtorek zawodnikiem Realu Madryt, na jego prezentacji stawiło się aż 45 tysięcy osób, a z półek oficjalnego klubowego sklepu w ciągu godziny zniknęło 900 koszulek. Już ta informacja robiła na czytelnikach spore wrażenie, ale to nie koniec.

Agencja Euromericas, która jest liderem na rynku amerykańskim i europejskim w kwestiach sportowego marketingu, opublikowała dziś kolejne zaskakujące liczby. Od momentu pozyskania gracza, na całym świecie sprzedano 345 tysięcy koszulek z numerem 10 i napisem James. Daje to 33,4 miliona euro przychodu, ponieważ jedna koszulka Kolumbijczyka kosztuje 97 euro! Oczywiście większość pieniędzy trafia w ręce producenta, ale wiele mediów sugeruje, że kontrakt Adidasa z Realem Madryt jest skonstruowany tak, że Królewscy otrzymują aż 30-40% z kwoty zarobionej na sprzedaży jednej sztuki. Bardziej prawdopodobne wydaje się jednak, że klub na czysto zarabia około 20%.

Wyłącz AdBlocka, żeby zobaczyć pełną treść artykułu.

Reklamy są jedyną formą, jaka pozwala nam utrzymywać portal, płacić za serwery czy wykorzystywanie zdjęć, by codziennie dostarczyć Ci sporą porcję informacji o Realu Madryt. Dlatego prosimy Cię o wyłączenie AdBlocka, jeśli w pełni chcesz cieszyć się możliwościami nowej strony i korzystać z naszej pracy. Gracias!

Komentarze

Wyłącz AdBlocka, żeby brać udział w dyskusji.

Reklamy są jedyną formą, jaka pozwala nam utrzymywać portal, płacić za serwery czy wykorzystywanie zdjęć, by codziennie dostarczyć Ci sporą porcję informacji o Realu Madryt. Dlatego prosimy Cię o wyłączenie AdBlocka, jeśli w pełni chcesz cieszyć się możliwościami nowej strony i korzystać z naszej pracy. Gracias!