Advertisement
Menu
/ marca.com

Ruszyła maszyna

Real Madryt to najcenniejsza i najsilniejsza marka piłkarska na świecie.

Foto: Ruszyła maszyna
Kylian Mbappé i mnóstwo widzów podczas jego prezentacji na Santiago Bernabéu. (fot. Getty Images)

Real Madryt pokazuje swoją siłę ekonomiczną, budowaną przez ostatnie lata, z nowym stadionem i gwiazdami w swojej drużynie. Klub przeżywa szczytowy moment, który powoduje, że znów Królewscy są odniesieniem dla reszty świata i regularnie zwiększają swoją wartość. Codzienną pracą Real sprawia, że jest o nim głośno, albo dzięki sukcesom sportowym (mistrzostwo Hiszpanii i Liga Mistrzów), albo dzięki wielkim wydarzeniom na Bernabéu (koncerty Taylor Swift czy prezentacja Mbappé). Nie ma dnia, by ktoś nie zwrócił uwagi na nowy stadion, a to ma swoje odzwierciedlenie w rachunku zysków i strat. Do klubu płyną miliony.

Powód jest prosty: Real Madryt to najwartościowsza i najsilniejsza marka piłkarska na świecie. Tak wynik z badania firmy Brand Finance. Według raportu wartość marki Real Madryt to 1,685 miliarda euro i 96,3 punktu na maksymalne 100 za siłę marki. Żaden inny klub piłkarski nie jest wyżej. Na dalszych miejscach są Manchester City (1,611) i Barcelona (1,542), a inni giganci – United, Liverpool, Bayern, PSG, Arsenal czy Chelsea – są daleko w tyle.

„Powrót Realu Madryt na szczyt rankingu prowadzi do prostego wniosku: ten klub jest w tym naprawdę najlepszy Oprócz wyjątkowego sukcesu na boisku działania komercyjne klubu nieustannie generują przychody i wzmacniają globalną siłę marki”, informuje Brand Finance.

Najsilniejsza marka piłkarska
W tym raporcie określono też siłę marek poprzez wskaźniki oceniające inwestycje w marketing, wartość marki dla interesariuszy i wyniki komercyjne. Real przewodzi w tej klasyfikacji (wspomniane wcześniej 96,3 punktu na 100 możliwych). Sukcesem komercyjnym można nazwać przybycie Mbappé, związane ze wszystkim, co niesie ze sobą transfer Francuza. Sprzedaż koszulek to tylko wierzchołek góry lodowej, która umocni Real na wszystkich poziomach biznesu.

PSG doskonale wie, jaką maszynką do zarabiania pieniędzy jest Mbappé i jak ogromny wpływ ma sama jego obecność i wizerunek. Przeprowadzka do Madrytu może wynieść i jego, i klub na niespotykany dotąd poziom. Mbappé-Real to spółka o nieograniczonych przychodach.

„To największy klub na świecie. We wtorek na przykład poczułam tę różnicę względem PSG. Park Książąt jest wyjątkowy. Musisz tego doświadczyć, by to zrozumieć. Kiedy doświadczasz tych emocji i kiedy słyszysz śpiew fanów od pierwszej do ostatniej minuty, jest to niesamowite. Musisz się w tym zakochać, to prawdziwa arena. Jednak gdy przychodzisz do Realu Madryt, czujesz ciężar instytucji. To klub, który wygrywał i którego historia jest ogromna”, przyznaje matka Mbappé, Fayza Lamari, która dodała też: „PSG zaufało mu, gdy miał 18 lat i zainwestowało w niego takie pieniądze… Odwdzięczył im się w dobry sposób, tak uważam”. Real Madryt zaczyna zacierać ręce. Mbappé to kolejny element w fabryce pieniędzy Realu Madryt.

Wyłącz AdBlocka, żeby zobaczyć pełną treść artykułu.

Reklamy są jedyną formą, jaka pozwala nam utrzymywać portal, płacić za serwery czy wykorzystywanie zdjęć, by codziennie dostarczyć Ci sporą porcję informacji o Realu Madryt. Dlatego prosimy Cię o wyłączenie AdBlocka, jeśli w pełni chcesz cieszyć się możliwościami nowej strony i korzystać z naszej pracy. Gracias!

Komentarze

Wyłącz AdBlocka, żeby brać udział w dyskusji.

Reklamy są jedyną formą, jaka pozwala nam utrzymywać portal, płacić za serwery czy wykorzystywanie zdjęć, by codziennie dostarczyć Ci sporą porcję informacji o Realu Madryt. Dlatego prosimy Cię o wyłączenie AdBlocka, jeśli w pełni chcesz cieszyć się możliwościami nowej strony i korzystać z naszej pracy. Gracias!