W jaki sposób mecze Superligi będą darmowe do oglądania?
Superliga pokazała, w jaki sposób faktycznie chce zapewnić widzom obejrzenie wszystkich swoich meczów za darmo. Przedstawiamy szczegóły nowej platformy Unify.
Fot. YouTube
Superliga poprzez firmę A22 Sports Managment potwierdziła oficjalnie propozycję dostarczania widzom meczów za darmo w poniższym filmiku z prezentacją platformy Unify.
Przedstawiamy komentarze Bernda Reicharta, dyrektora generalnego A22, w tej sprawie z czwartkowej prezentacji Superligi:
– Jak to możliwe, by oferować mecze za darmo? Zacznijemy od aspektu technicznego. Gdyby działo się to 10-15 lat temu, byłoby to ogromnym wyzwaniem. Jednak infrastruktura i oprogramowanie potrzebne do transmisji na taką skalę rozwinęły się w ostatnich latach w ogromnym stopniu. Prowadziliśmy rozmowy z liderami technologicznymi na świecie przy opracowywaniu tej propozycji.
– Biznesowo jak można oferować najlepszy futbol za darmo? Po stronie komercyjnej odpowiedź jest bezpośrednia. Po pierwsze, darmowy futbol sprowadziłby do platformy Unify miliardy kibiców. To byłoby wydarzenie bez precedensu dla platformy streamingowej. W świecie reklamowym, który przez wiele lat był moim życiem, zasięgi Unify będą bardzo atrakcyjne dla reklamodawców.
– Podkreślę, że nie zrobimy nic innego od tego, co było już dotychczas w jakiś sposób robione. Nasza propozycja to efekt wysiłków najlepszych, najmądrzejszych i najbardziej patrzących w przyszłość firm rozrywkowych na świecie. To absolutnie klarowne, gdzie one zmierzają. Te, które zaczynały jako darmowe portale, jak Meta, Spotify czy Hulu, teraz mają płatne opcje wolne od reklam. Ci, którzy zaczynali wyłącznie od płatnych subskrypcji, jak Netflix i inni, teraz wprowadzają wersje z reklamami.
– Zasięg takiej platformy? To będzie kluczowe. Jeśli potrafisz połączyć miliardy ludzi, jak Google czy Meta, a potencjał na to ma także Unify, to jesteś przekonany, że pójdzie za tym wartość. Kluczowym aspektem w tym wszystkim jest tu to, że te wszystkie firmy są właśnie firmami streamingowymi. To zapewnia ogromną elastyczność nie tylko w ofercie reklamowej i subskrypcyjnej, ale także w proponowaniu nowych usług i interaktywnych opcji, które stale się rozwijają. To będzie coś świetnego dla fanów.
– Na koniec, nie zapominajcie, bo to jest bardzo ważne, Unify może liczyć na ogromną przewagę, którą będą najlepsze i najbardziej zniewalające rozgrywki sportowe na świecie. Najlepsze kluby piłkarskie i najlepsi piłkarze oraz jedyny sport, który faktycznie oddziałuje na kibiców na całym świecie.
– Z drugiej strony, rozumiemy, że to podejście jest nowe dla futbolu i klubów. Kluby będą chciały mieć pewność, że to zadziała z finansowego punktu widzenia zanim zgodzą się dołączyć. Ma to sens, więc będziemy posiadać wsparcie, które zapewni zabezpieczenie gwarantujące przychody i wypłaty solidarnościowe przez pierwsze 3 lata nowych rozgrywek na poziomie przekraczającym ten oczekiwany w kolejnym cyklu rozgrywkowym.
– Właściciel Unify? Oczywiście nie działalibyśmy sami. Obecni nadawcy i realizatorzy odgrywaliby kluczową rolę w wielu krajach. Z punktu infrastruktury, partnerzy i dostawcy będą musieli użyczyć technologii, która dostarczy mecze na żywo do kibiców. Podkreślam jednak, że ten aspekt streamingu znacząco zmienił się w tych latach i istnieje wielu zaawansowanych dostawców dla tego typu usług. Co do właściciela Unify, będą nim kluby uczestniczące w rozgrywkach razem z inwestorami, którzy pomogą rozwinąć platformę i będą nią potem zarządzać.
– Ważne jest podkreślenie, że 100% zysku netto Superligi będzie corocznie rozdzielane między klubami uczestniczącymi w rozgrywkach – zakończył Reichart.
Wyłącz AdBlocka, żeby zobaczyć pełną treść artykułu.
Reklamy są jedyną formą, jaka pozwala nam utrzymywać portal, płacić za serwery czy wykorzystywanie zdjęć, by codziennie dostarczyć Ci sporą porcję informacji o Realu Madryt. Dlatego prosimy Cię o wyłączenie AdBlocka, jeśli w pełni chcesz cieszyć się możliwościami nowej strony i korzystać z naszej pracy. Gracias!
Komentarze