Advertisement
Menu
/ as.com

Marketingowa trampolina Bellinghama

Jude Bellingham jest niewątpliwie przyszłością reprezentacji Anglii. Status światowej gwiazdy zyskał sobie jednak w dość nietypowy jak na Brytyjczyka sposób. Jego droga wiodła bowiem nie przez Premier League, a przez Bundesligę. Teraz pozostaje jeszcze obserwować, jak wielki potencjał marketingowy obudzi niedawny transfer do Realu Madryt.

Foto: Marketingowa trampolina Bellinghama
Fot. Getty Images

Od momentu ogłoszenia przenosin 20-latka do stolicy Hiszpanii na Instagramie przybyło mu 2,87 miliona obserwujących. Nawet jeśli zabrzmi to banalnie, Bellingham spłacać będzie się nie tylko na boisku, lecz także poza nim. W Borussii jego wartość marketingowa mimo wszystko pozostawała na stosunkowo niskim poziomie. Jego twarz reklamowała tak naprawdę tylko dwie globalne marki: Adidasa i EA Sports, gdzie wraz z Beckhamem pojawił się na okładce brytyjskiej edycji gry wydanej z okazji mundialu w Katarze.

Jude pasjonuje się jednak modą. Kilka tygodni temu udał się do Paryża na pokaz Louis Vuitton, a w zeszłym sezonie współpracował z Gucci. Niewykluczone, że po transferze do Realu Madryt marka ta uczyni go jedną ze swoich twarzy. Włosi coraz odważniej wchodzą w świat piłki i zdążyli już podpisać umowę z innym Anglikiem, Jackiem Grealishem. Piłkarz City za reklamowanie firmy otrzymuje rocznie ponad milion euro.

Wizerunek Jude'a dla wielkich przedsiębiorstw stanowi wręcz dziewiczy teren. Real Madryt jest jednak idealną wystawą i marketingowym katalizatorem. Z 363 milionami obserwujących na Twitterze, Instagramie, Facebooku i TiToku Real jest najpopularniejszym w sieci klubem piłkarskim. Bellingham zaliczył skok do 12 milionów obserwujących na Instagramie, a cenę każdego zamówionego u niego posta reklamowego szacuje się na ten moment na 40-50 tysięcy euro.

Potencjał jest jednak na znacznie więcej. Królewscy są specjalistami w nadawaniu wielkiego wymiaru swoim gwiazdom. Cristiano wielokrotnie powiększył swoje przychody po przejściu do Realu. Gdy występował w białej koszulce, na jego liście pojawiło się 31 nowych sponsorów. Jego naturalnym następcą w tym aspekcie wydaje się Kylian Mbappé. Teraz jednak to Bellingham stał się najświeższym narybkiem na reklamowym rynku.

Wyłącz AdBlocka, żeby zobaczyć pełną treść artykułu.

Reklamy są jedyną formą, jaka pozwala nam utrzymywać portal, płacić za serwery czy wykorzystywanie zdjęć, by codziennie dostarczyć Ci sporą porcję informacji o Realu Madryt. Dlatego prosimy Cię o wyłączenie AdBlocka, jeśli w pełni chcesz cieszyć się możliwościami nowej strony i korzystać z naszej pracy. Gracias!

Komentarze

Wyłącz AdBlocka, żeby brać udział w dyskusji.

Reklamy są jedyną formą, jaka pozwala nam utrzymywać portal, płacić za serwery czy wykorzystywanie zdjęć, by codziennie dostarczyć Ci sporą porcję informacji o Realu Madryt. Dlatego prosimy Cię o wyłączenie AdBlocka, jeśli w pełni chcesz cieszyć się możliwościami nowej strony i korzystać z naszej pracy. Gracias!