Vinícius chce opatentować swoje tańce
Vinícius dba o swoją markę i nie zamierza pozwalać, by ktoś zarabiał na nim bez jego wiedzy lub przez prawne niedopatrzenia. Dlatego też 22-latek postanowił zastrzec w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej nazwę BailaViniJr (TańczViniJr).
Fot. Getty Images
Tańce Viniego spotkały się z olbrzymią popularnością na portalach społecznościowych i są regularnie udostępniane przez miliony użytkowników. Stanowiły jednak one także temat szeroko zakrojonej debaty, podczas której niektórzy zarzucali Brazylijczykowi brak szacunku do rywala. Działacze i koledzy z szatni nie mają jednak problemu ze zrozumieniem, że tego rodzaju celebracje są jedynie wyrazem radości i pogodnego stylu życia 22-latka.
Zawodnik Królewskich zwrócił się do Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej o zastrzeżenie marki BailaViniJr w dziewięciu obszarach. Tym samym nie będzie można używać tego hasła bez zgody samego zainteresowanego między innymi na szalikach, rękawiczkach, w sektorze rozrywkowym, edukacyjnym czy też na piłkach, ochraniaczach, ściągaczach, hulajnogach, okularach, zegarkach, kosmetykach, pokrowcach, zegarkach, artykułach papierniczych, parasolach czy zabawkach.
Samo wystąpienie z wnioskiem do Komisji nie oznacza jednak wcale, że Vini zamierza wypuścić serię jakichś produktów pod tym szyldem. W ten sposób może on chcieć po prostu uniknąć sytuacji, w której ktoś będzie próbował wykorzystać nazwę BailaViniJr w jakimś rodzaju artykułów. Sprawą od strony formalnej zajęli się prawnicy z madryckiej kancelarii Cuatrecasas Concalves Pereira. Wszelkie dokumenty przesłane zostały 11 października. Teraz pracownicy Urzędu będą go analizować pod kątem ewentualnych niejasności i sprzeczności. Proces ten trwa zazwyczaj od czterech do pięciu miesięcy.
Nie jest to pierwszy raz, gdy Vinícius zwraca się do Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej z siedzibą w Alicante. Brazylijczyk od kilku lat stara się prawnie bronić swoje imię, a marka Viniciusjr dysponuje już różnorodnym wachlarzem artykułów – od ubrań, przez zabawki, kosmetyki i biżuterię po napoje alkoholowe. Koszt zastrzeżenia marki wynosi 850 euro i tuż po zarejestrowaniu patent zyskuje dziesięcioletnią ważność. Później można odnowić go już bezterminowo.
Wyłącz AdBlocka, żeby zobaczyć pełną treść artykułu.
Reklamy są jedyną formą, jaka pozwala nam utrzymywać portal, płacić za serwery czy wykorzystywanie zdjęć, by codziennie dostarczyć Ci sporą porcję informacji o Realu Madryt. Dlatego prosimy Cię o wyłączenie AdBlocka, jeśli w pełni chcesz cieszyć się możliwościami nowej strony i korzystać z naszej pracy. Gracias!
Komentarze