Real Madryt najbardziej wartościową i najsilniejszą marką w futbolu
Brand Finance ogłosiło, że Real Madryt czwarty raz z rzędu został najbardziej wartościową marką w światowym futbolu. Na dodatek Królewskich uznano też za najsilniejszą markę piłkarską na świecie.
Fot. Getty Images
Firma konsultingowa Brand Finance przedstawiła raport Football 50 2022 i wyceniła, że marka Real Madryt jest warta 1,525 miliarda euro. Królewscy znaleźli się na pierwszym miejscu zestawienia po raz czwarty z rzędu, ale ich wynik jest lepszy niż w ubiegłym roku, gdy Los Blancos wyceniano na 1,276 miliarda euro. Przed rokiem drugie miejsce zajmowała Barcelona, która tym razem spadła jednak na trzecią lokatę i została wyprzedzona przez Manchester City. Na dodatek Real został też uznany za najsilniejszą markę piłkarską na świecie.
Wartość marki Real Madryt wzrosła więc o 19%. Wycena ta, generowana przez profesjonalnych księgowych zgodnie ze standardami ISO dotyczącymi wyceny marek, ma na celu oszacowanie korzyści ekonomicznych netto, jakie właściciel marki osiągnąłby, udzielając licencji na markę na wolnym rynku.
Wzrost wartości marki Real Madryt o 19% w tym roku wynikał z połączenia większej siły marki i pozytywnej dynamiki przychodów. Jest to zdecydowana i obiecująca zmiana w porównaniu z 10% spadkiem wartości marki w zeszłym roku, co było spowodowane niepewnością związaną z pandemią koronawirusa oraz słabszymi nastrojami kibiców w związku z nieudanym planem utworzenia Superligi.
Oprócz obliczania wartości marki, Brand Finance określa również względną siłę marek poprzez zrównoważoną kartę wyników składającą się z metryk oceniających inwestycje marketingowe, kapitał udziałowców oraz wyniki biznesowe. Zgodna z normą ISO 20671, ocena Brand Finance dotycząca wartości dla interesariuszy opiera się na oryginalnych badaniach rynkowych przeprowadzonych wśród fanów piłki nożnej w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Niemczech, Włoszech, Francji, USA, Chinach i Brazylii.
Real Madryt uzyskał także wynik Brand Strength Index (BSI) 94,0 na 100 punktów i odpowiadający mu rating marki AAA+, co czyni go jedną z elitarnych marek na świecie we wszystkich sektorach globalnej gospodarki.
NAJBARDZIEJ WARTOŚCIOWE FUTBOLOWE MARKI W 2022:
1. Real Madryt – 1,525 miliarda euro
2. Manchester City – 1,327 miliarda euro
3. FC Barcelona – 1,266 miliarda euro
4. Liverpool – 1,272 miliarda euro
5. Manchester United – 1,250 miliarda euro
6. Bayern Monachium – 1,109 miliarda euro
7. Paris Saint-Germain – 1,027 miliarda euro
8. Tottenham – 873 miliony euro
9. Chelsea – 855 milionów euro
10. Arsenal – 793 miliony euro
NAJSILNIEJSZE FUTBOLOWE MARKI W 2022:
1. Real Madryt – 94/100 pkt
2. Liverpool – 92,9 pkt
3. FC Barcelona – 92,1 pkt
4. Manchester United – 92 pkt
5. Bayern Monachium – 88,6 pkt
6. Manchester City – 87,7 pkt
7. Juventus – 86,1 pkt
8. Arsenal – 85,9 pkt
9. Chelsea – 84,7 pkt
10. Tottenham – 83,1 pkt
Wyłącz AdBlocka, żeby zobaczyć pełną treść artykułu.
Reklamy są jedyną formą, jaka pozwala nam utrzymywać portal, płacić za serwery czy wykorzystywanie zdjęć, by codziennie dostarczyć Ci sporą porcję informacji o Realu Madryt. Dlatego prosimy Cię o wyłączenie AdBlocka, jeśli w pełni chcesz cieszyć się możliwościami nowej strony i korzystać z naszej pracy. Gracias!
Komentarze